อ.อุดม

ผู้เขียน : อ.อุดม

อัพเดท: 02 ส.ค. 2007 19.00 น. บทความนี้มีผู้ชม: 435736 ครั้ง

แนะนำมือใหม่หัดขับ ที่สนใจการบริหาร TQM


Deming's Fourteen Points of Management (ฉบับย่อ ภาษาอังกฤษ)

Deming's Fourteen Points of Management

 

1.      Create constancy of purpose for improvement of product and service. (Organizations must allocate resources for long-term planning, research, and education, and for the constant improvement of the design of their products and services)

 

2.      Adopt the new philosophy. (Government regulations representing           obstacles must be removed, transformation of companies is needed)

 

3.      End the dependence on mass inspections. (Quality must be designed               and built into the processes. Prevent defects, rather than attempting to detect and fix them, after they have occurred)

 

4.      End the practice of awarding business on the basis of price tags alone. (Organizations should establish long-term relationships with [single] suppliers)

 

5.      Improve constantly and forever the system of production and service. (Management and employees must search continuously for ways to improve quality and productivity)

 

6.      Institute training. (Training at all levels is a necessity, not optional)

 

7.      Adopt and institute leadership. (Managers should lead, not supervise)

 

8.      Drive out fear. (Make employees feel secure enough to express ideas and ask questions)

 

9.      Break down barriers between staff areas. (Working in teams will solve many problems and will improve quality and productivity)

 

10.  Eliminate slogans, warnings, and targets for the workforce. (Problems with quality and productivity are caused by the system, not by individuals. Posters and slogans generate frustration and resentment)

 

11.  Eliminate numerical quotas for the work force and numerical goals for people in management. (To achieve their quotas, people will create defective products and false reports)

 

12.  Remove barriers that rob people of pride of workmanship. (Individual performance reviews are a great barrier to pride of achievement)

 

13.  Encourage education and self-improvement for everyone. (Continuous          learning for everyone)

 

14.  Take action to accomplish the transformation. (Commitment on the part of both top management and employees is required).


บทความนี้เกิดจากการเขียนและส่งขึ้นมาสู่ระบบแบบอัตโนมัติ สมาคมฯไม่รับผิดชอบต่อบทความหรือข้อความใดๆ ทั้งสิ้น เพราะไม่สามารถระบุได้ว่าเป็นความจริงหรือไม่ ผู้อ่านจึงควรใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรอง และหากท่านพบเห็นข้อความใดที่ขัดต่อกฎหมายและศีลธรรม หรือทำให้เกิดความเสียหาย หรือละเมิดสิทธิใดๆ กรุณาแจ้งมาที่ ht.ro.apt@ecivres-bew เพื่อทีมงานจะได้ดำเนินการลบออกจากระบบในทันที